Marketing

Pozycjonowanie sklepu

Samo otwarcie sklepu internetowego nie sprawi, że klienci będą „walić” do niego drzwiami i oknami. Nawet niskie ceny i odpowiednia ekspozycja produktów na stronie nie sprawią, że nasze zyski z dnia na dzień będą rosły. Bez odpowiedniej reklamy w internecie cały nasz plan na podbój internetu może spalić na panewce. Aby skutecznie zareklamować sklep na popularnych, często odwiedzanych witrynach będziemy potrzebowali niestety mnóstwo pieniędzy. Lepszym sposobem, choć też nie tanim jest pozycjonowanie sklepu w wynikach organicznych Google. Można zrobić to powoli samemu ale można też zlecić to wyspecjalizowanej agencji, która posiada zaplecze techniczne i finansowe aby sprawniej przeprowadzić taką operację. Jak wygląda pozycjonowanie sklepu? Co będzie nam do tego potrzebne?

Pozycjonowanie sklepu – Kilka praktycznych porad

Optymalizacja strony

Zanim zaczniemy jakiekolwiek działania pozycjonujące powinniśmy odpowiednio zoptymalizować nasz sklep. Zdjęcia nie powinny być zbyt duże objętościowo i powinny zawierać atrybuty „alt„. powinniśmy zadbać o odpowiednio ułożone drzewo kategorii aby użytkownik sklepu nie musiał zbyt długo „błądzić” w poszukiwaniu produktu oraz aby ta sama treść nie pojawiała się pod kilkoma adresami. Strona główna, opisy kategorii oraz produktów powinny zawierać jak najwięcej tematycznej treści interesującej dla klientów. Jednakże nie może być ona eksponowana na pierwszym miejscu. Tu powinny być zawsze produkty. W skrócie: strona powinna się szybko ładować i być przyjazna dla użytkowników internetu.

Blog

Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie w obrębie sklepu bloga eksperckiego, an którym moglibyśmy poruszać tematy związane z branżą. Blog taki nie tylko zwiększa ilość ciekawej treści w obrębie sklepu, ale też pozwala na pozyskanie dodatkowych klientów z wyszukiwarek internetowych. Odpowiednio napisane i zoptymalizowane artykuły mogą bowiem osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki Google. Artykuły na takiego bloga możemy pisać sami, lub zlecać ich stworzenie copywriterom. Zakup tekstów możliwy jest także na jednej z kilku giełd tekstów w Polsce.

Linki

Nieodzownym elementem pozycjonowania od zawsze są linki. Bez odsyłaczy na innych stronach do naszego sklepu nie mamy szansy zaistnieć w wyszukiwarce. Algorytm Google od zawsze w mniejszym lub większym stopniu opiera się na ilości i jakości linków odsyłających do naszej witryny. Linki można zdobywać na wiele sposobów. Najtańszą metodą jest ich pozyskiwanie na przykład z for internetowych. Zakładając konto na taki forum i pisząc regularnie posty zazwyczaj mamy możliwość umieszczenia linku w podpisie.

Aby zdobyć linki możemy także tworzyć tzw. zaplecze SEO, czyli sieć tematycznie powiązanych z naszym sklepem stron internetowych ma których będziemy umieszczać interesujące artykuły z branży. Na takich stronach umieszczamy oczywiście linki do naszego sklepu.

Temat jest bardzo rozbudowany, w tym krótkim artykule przedstawiłem tylko podstawy pozycjonowania sklepów internetowych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 thoughts on “Pozycjonowanie sklepu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *