Marketing

Reklama firmy w internecie

Od jakiegoś czasu, gdy internet stał się prawdziwym światowym medium, do którego dostęp mają miliardy ludzi na całym świecie każda firma chce się w nim reklamować. Reklama firmy w internecie powoli zabiera coraz większą część rynku reklamy detronizując reklamę w telewizji i w prasie. Reklama taka jest skuteczniejsza, gdyż da się ją lepiej spersonalizować by trafić w gusta przyszłych klientów. Reklamodawcy mają wpływ na to komu wyświetlana jest ich reklama, dzięki czemu budżety reklamowe nie są wydawane na darmo. W tym artykule postaramy się przedstawić kilka popularnych sposobów na reklamę w internecie.

Reklama firmy w internecie – Popularne i sprawdzone sposoby

Reklama w wyszukiwarkach

Jednym z najbardziej popularnych sposobów na reklamę w internecie jest wykupienie miejsc reklamowych w popularnych wyszukiwarkach. Nie mówimy tu o pozycjonowaniu organicznym, lecz o płatnych miejscach na samej górze wyników wyszukiwania. Uiszczając odpowiednią opłatę link do naszej strony będzie zawsze widoczny po wpisaniu określonego hasła, a opłata za reklamę będzie pobierana dopiero po tym, gdy użytkownik internetu przejdzie na naszą stronę. Jest to dość droga reklama ale niezwykle skuteczna. Płacimy bowiem tylko za realne wejścia użytkowników na naszą stronę.

Mailing

Innym popularnym sposobem na reklamę swoich usług i produktów w internecie jest mailing. Istnieją firmy, które wysyłają określone maile reklamowe do targetowanej grupy odbiorców. Można ich podzielić ze względu na miejsce zamieszkania, status majątkowy lub zainteresowania. Skuteczność tej reklamy również jest duża, choć nie taka jak w przypadku reklamy w wyszukiwarkach. Tutaj bowiem nie płacimy za każde kliknięcie lecz już za wysłanie wiadomości do określonej ilości osób. Nie muszą one wcale jej czytać a opłata i tak zostanie pobrana.

Reklamy video

Rosnąca popularność serwisów streamujących pliki video sprawiła, że coraz więcej firm chce się reklamować wykupując reklamy video. Reklamy takie w zasadzie niczym nie różnią się od tradycyjnych reklam telewizyjnych. Również trwają około 30 sekund i są wyświetlane przed różnymi filmami w serwisie Youtube. Również tu istnieje możliwość targetowania reklamy do określonej grupy odbiorców. Serwisy internetowe zbierają informacje o zainteresowaniach odwiedzających je internautów i na tej podstawie wyświetlają reklamy, które mogą ich zainteresować.

Marketing szeptany

Dosyć nowym sposobem na reklamę firmy w internecie jest tak zwany marketing szeptany. Polega on na reklamowaniu swoich produktów i usług za pomocą mediów społecznościowych podszywając się pod prawdziwych klientów, którzy rekomendują ich zakup. Sposób z etycznego punktu widzenia nie jest może najlepszy, lecz działa bardzo skutecznie. Istnieją wyspecjalizowane firmy, które zajmują się reklamą przy użyciu marketingu szeptanego.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 thoughts on “Reklama firmy w internecie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *